Filmy krytyka społeczna

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje krytyka społeczna. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Rzeczywistość, jak z sennego koszmaru. Państwowy dekret 770 i dwie młode kobiety, które muszą go złamać. Mają tylko 24 godziny. Jeśli ktoś się dowie o ich tajemnicy, grozi im więzienie. Nie mogą zaufać nikomu, nawet rodzinie i narzeczonym. Każdy krok może się okazać dla nich zgubny. Muszą bezgranicznie sobie zaufać. Mają tylko siebie. Perfekcyjnie zrealizowany i trzymający w napięciu do ostatniej minuty film, który stał się sensacją festiwalu w Cannes. Entuzjastycznie przyjęty przez publiczność i krytykę 4 miesiące, 3 tygodnie i 2 dni zdobyły Złotą Palmę, pokonując najnowsze filmy Tarantino, Kar-Waia, Kusturicy i barci Coen.
Lilja ma szesnaście lat. Jej jedynym przyjacielem jest młody Volodja. Oboje mieszkają w biednej wiosce w Związku Radzieckim, fantazjując na temat nowego - lepszego życia. Tak monotonnie i nudno mijają im kolejne tygodnie. Jednak pewnego dnia Lilja zakochuje się w Andreju. Chłopak wyrusza do Szwecji i zaprasza ją, by wybrała się tam razem z nim. Dla niej jest to jedyna szansa wyrwania się z prowincji i rozpoczęcia zupełnie nowego życia...
Terry Malloy marzy o zostaniu sławnym bokserem. Niekiedy załatwia sprawy dla Johnny'ego Friendly, skorumpowanego szefa Związków Dokerów. Nasz bohater mimo woli zostaje wmieszany w morderstwo. Ma zeznawać przeciwko dwóm zbirom Johnny'ego.


Seymour (Ewan McGregor) ma wszystko, co Ameryka lat 60-tych definiowała jako szczęście: piękną żonę Dawn (Jennifer Connelly), dobrą pracę, wymarzony dom na wsi i ukochaną córkę, Merry (Dakota Fanning). Dzień, w którym dowiaduje się, że jego jedyne dziecko jest zdolne do brutalnych ataków terroryzmu, będzie ostatnim dniem jego dotychczasowego życia. Czy amerykański sen o szczęściu, pokoju i dobrobycie był tylko marzeniem jednego pokolenia?

Stalker

7,3
W małej, rosyjskiej miejscowości, miało kiedyś miejsce lądowanie kosmitów. Kosmici już się wynieśli - po ich lądowaniu powstał obszar, zwany Strefą, obszar, który rządzi się własnymi prawami, każdy może do niego wejść, ale nie każdy zdoła go opuścić. Po Strefie oprowadzają ludzi Stalkerzy. Jeden z nich ma za zadanie wprowadzić do strefy dwóch ludzi - Pisarza i Profesora. Pragną oni dotrzeć do tajemniczego miejsca, istniejącego w samym środku Strefy, gdzie człowiek może spełnić swoje najskrytsze marzenia. Wędrówka jednak może okazać się arcytrudna...

Elitarni

7,4
Jest rok 1997, w Rio de Janeiro korupcja jest prawem. Setki tysięcy ludzi żyją w favelach – lokalnych slumsach. Oddziały milicji narkotykowej mają całkowitą kontrolę nad tym obszarem, a policja prowadzi brudne interesy na zewnątrz. Uczciwy gliniarz w 1997 roku w Rio jest celem dla jednych i dla drugich. Elitarna jednostka policji - BOPE (Batalhão de Operações Policiais Especiais) zwalcza handel narkotykami, ale utrzymanie porządku ma swą cenę. Oddział stosuje taką samą brutalną przemoc jak handlarze, by wytępić dostawców i szefów gangu. Coraz trudniej odróżnić dobro od zła i sprawiedliwość od zemsty.
Wieczne Miasto nie zmienia się mimo upływu wieków: wciąż istnieje w nim grupa ludzi żyjąca poza społeczeństwem, dla której liczy się tylko zabawa, rozgłos i seks. Pieniądze nie są ważne, ponieważ nie stanowią dla niej problemu. W tym środowisku Rzymskiej bohemy Marcello Rubini, dziennikarz jednego z brukowców i niespełniony pisarz, czuje się jak ryba w wodzie. Opisując ekscesy i skandale z udziałem gwiazd, sam nie unika podobnego życia. Nie jest w stanie dochować wierności narzeczonej, ani tym bardziej odwzajemnić jej uczucia. Targany wciąż nowymi zachciankami: raz próbuje zdobyć amerykańską aktorkę, następnym wierzy w miłość do jednej z kochanek, czy też jest biernym obserwatorem sfingowanego objawienia Matki Boskiej. Takie "słodkie życie" prowadzi go do stopniowego oddalania się od prawdziwego życia - kontakty z ojcem, lub z coraz rzadziej widywanym przyjacielem są tego doskonałym przykładem.
„Zielona planeta” to planeta należąca do innego układu słonecznego. Jego mieszkańcy dzięki prostocie swojego stylu życia mają nad nami prawdziwą przewagę w postępie rozwoju: żyją, koncentrując swoją wiedzę, siłę i energię na rozwoju ciała i mózgu, pośród natury, którą zachowują i pielęgnują jak źrenicę oka. Raz w roku spotykają się w uśpionym kraterze starego wulkanu, aby zdecydować, na które planety należy wysłać posłańców. Na wszystkie planety są ochotnicy; ale na Ziemię, zbyt zanieczyszczoną, zbyt niebezpieczną, nikt nie chce iść. Tylko jedna kobieta, Mila (Coline Serreau), postanawia udać się na tę planetę w poszukiwaniu swojej tożsamości, odkąd Osam (Paul Crauchet), stary mędrzec, wyjawia jej, że została poczęta tam podczas poprzedniej podróży jej ojca...
Total (Flavio Bucci) jest skromnym pracownikiem banku. Jego problem: pieniądze go brzydzą, a ich dotyk sprawia, że ​​zaczyna go swędzieć. Odchodzi z pracy i postanawia wziąć na cel osobę, która jest dla niego symbolem kapitalizmu: leniwego rzymskiego rzeźnika (Ugo Tognazzi), który ma piękną kochankę i dużo pieniędzy, a który jest klientem tego banku. Celem Total jest pozbawić go, krok po kroku, wszystkiego, nawet jego żony, której próbuje pożądać, noża, którym kroi mięso, biżuterii i pieniędzy. Korzysta z pomocy romantycznego włamywacza i aktora imieniem Albertone (Mario Scaccia), który uczy go fachu. Początkowo udaje mu się okraść rzeźnika, ale ten ostatni nadal czerpie korzyści z tej kradzieży, ponieważ był ubezpieczony. To doprowadza Totala do szaleństwa i podwaja swoje wysiłki, by skrzywdzić rzeźnika, do tego stopnia, że ​​​​jego działania stają się podejrzane i zostaje aresztowany przez policję. Wtedy rzeźnik ratuje go z więzienia, oferuje bogactwo oraz nieuczciwe i bezpieczne życie. Ten kategorycznie odmawia. Ale rzeźnik w końcu go pokonuje i dusi swojego prześladowcę w windzie.
Pierre (Jean-Luc Bideau), dziennikarz, został poproszony o napisanie scenariusza dla szwajcarskiej telewizji na podstawie wiadomości, która miała miejsce dwa lata wcześniej. Młoda dziewczyna, Rosemonde (Bulle Ogier), została oskarżona o strzelenie z karabinu do swojego wuja. Rozprawa zakończyła się jej zwolnieniem. Pierre wzywa Paula (Jacques Denis), przyjaciela, do pomocy. Podejdą do tematu na dwa różne sposoby. Pierre preferuje podejście oparte na wywiadach, Paul wyobraża sobie postacie z kilku znanych relacji. Pierre szybko znajduje Rosemonde, która pracuje w zakładzie produkcji kiełbas.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…